29 March 2011

karnival pendidikan MARA.


    Pagi tadi aku bangun awal. Nak berjalan punya pasal. Hahaha.. Lepas tu si Siti Nurul Suaida mesej. Mengasi bangun tidur kunun. Aku lagi awal buss. Hahaha.. Bermesej jap dengan dia pastu pegi mandi. Pestaim mandi awal. Keluar ja dari bilik air terus dapat arahan. “Along, pegi buang sampah!” Bah, pegi la buang sampah lepas pakai baju apa semua. Time mau bersiap mak aku cakap dia mau ikut. Menunggu la lagi si anak nie. Ya la bah, dapat save duit. Hee.. Tup2 dia cakap nda jadi la pulak. Adehh, waste my time aje. Bah, bejalan la menunggu bas di Maimunah. Pastu sampai si Siti. Dapat bas terus la turun terminal wawasan. Jalan kaki pegi CP. Duduk2 cuci mata jap then gerak pi Suria Sabah. Karnival Pendidikan MARA. Asal aku nak balik LD je ada karnival pendidikan. Tengok la hari tu. Karnival Pengajian Tinggi Negara, dorang buat 26-27feb. Kan ke 27 tu aku balik LD. Kali nie pulak 29-30mac. Aku balik LD 31mac. Saja la tu nak bagi banyak barang aku balik LD. Hahaha.. Sampai ja di sana terus la meronda kumpul maklumat. Hobi tu oii. Hahaha.. Tersinggah di booth i-system kolej. Panjang beno ceramah akak tu bagi. Tapi aku kureng minat la perubatan2 nie. Hee.. Pastu jumpa kawan2 Siti. Si Sasha ngan si Ninank. Naa, begylakk la nie. Superduperpowerpuffgurl. Hahaha.. Pastu ronda la di karnival dengan dorang. Tejumpa dengan kakak dari ACMS. Dia tanya kalau ada isi borang time KPTN. Opkos la ada. Time tu semua IPT aku singgah. Then dia tanya kalau ada dapat mesej dari dorang. Aku pun dengan yakin la kata ada. Sebab baru aja pagi tadi ACMS mesej. Dia pun cakap la yang aku dapat tawaran dari dorang. Dia suruh la isi borang pendaftaran. Dah siap isi baru aku perasan yang tu kos perubatan. Aku amek diploma farmasi. Hahaha.. Nanti sapa2 yang nak ubat boleh la datang jumpa aku. Kalau korang yakin la sebab aku tak yakin yang aku boleh hafal nama ubat2 tu. Hahaha.. Ronda2 lagi. Singgah di booth Kolej Universiti Islam Melaka. Tetiba rasa macam berminat nak study kat sini. Amek diploma. Tapi tak sure lagi la. Hehe.. Lepas tu pegi ATIC. Siti mau daftar di sana. Dengar penerangan lagi di situ. Ada la jugak aku isi. Tapi isi je, tak berapa minat dengan kos yang di tawarkan. Keluar dari ATIC, salam2 then jalan pi CP. Siti beli reload. Then naik tingkat 2 beli popcorn ngan love fruit. Dah jadi kegilaan aku love fruit nie. Siti, kalau kat LD nanti aku ketagih siap la ngko. Hahaha.. Pegi wawasan, naik bas, balik. Sampai Maimunah call mak aku. Tak boleh balik, hujan. Mak sampai, hantar Siti pegi rumah dia. Balik singgah jap dekat gerai beli sayap ayam. Sampai rumah terus mandi. Kepala sakit kena hujan.
  Oke la, dah kepala sakit so aku nak tidur. Pagi esok nak jalan jap before mak aku pegi kursus. Wokey la, check-check checkout dulu. Wassalam :)

p/s :: tiket tak beli lagi. adehh..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...