15 July 2011

kerana ular itu..

assalamualaikum dan salam satu malaysia..

huwarghhh!! ngantoknye mata along nie. tapi baru kejap tadi segar bugar sebab along dikejutkan dengan kehadiran tetamu yang tak di undang. nak tau sapa? k la, along pun malas nak berteka-teki. kehadiran seekor anak ular. ular tedung kot. along pun tak pasti sebab along tak nampak ular tu. tapi tok kejutkan along suruh cari ular tu. 

tok along nie memang takut dengan binatang2 macam tu. dengan ulat gonggok pun dia takut. nie lagi ular. tak tidoq malam satgi kot. haha.. along nie bukan spisis yang takut dengan binatang macam tu. cuma along segan dengan beberapa jenis binatang. antaranya adalah kucing, cicak dan lipas. memang elegik la.

kalau ular2 dengan ulat2 nie along tak segan sangat. dah biasa dah. budak kampung kan. setakat ulat gonggok besar tu, along siap buat gelang lagi dekat tangan. dulu masa dekat kedah along ada bela sekor ular. orang sana panggil ular katam tebu. (along taktau eja) along bela dalam akuarium tapi toksu along dah bagi mati sebab ular tu bisa katanya. 

along tak puas hati bila toksu bunuh ular tu. along pegi lagi cari. dapat anak ular sawa. tapi besar sangat. so along bagi la dengan sorang pakcik punjab kat situ. baru2 nie along pegi Gaya Street. along ada begambar dengan ular sawa. nak tengok? nah..

 gambar buruk sebab kamera handphone jak. hoho

ular tu ular betul k. ada dua ekor tapi yang satu lagi tu kecik. sebab tu along tak mau begambar dengan dia. tak mencabar. hehe.. time nie along memang tak tahan nak gelak sebab ada sorang mamat tu. muka memang macho habis tapi menjerit time along cium ular nie. hadoilaa.. cancel along nak ayat. haha

kata bigboss :: rindu nak pegi Gaya Street.

2 comments:

Farhan Hanif said...

klu saya da geli ni....xbole tgk binatang xde kaki ngan ulat...eeee

along_wanie said...

hehe. biasa la tu. ada yang boleh ada yang tak boleh. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...