12 July 2011

sekadar luahan hati..

assalamualaikum dan salam satu malaysia..

oke, entry kali nie lebih kurang ja dengan entry yang nie.masih berceritakan tentang orang yang sama tapi dalam situasi yang agak berbeza. kali nie along bengang dengan dorang sebab dorang dah melampau. melampau yang amat sangat.

nak tau kenapa along kata begitu? sebab dorang sekarang dah pandai bawak geng. baru kejap tadi along nampak kejadian tersebut. mengisahkan tentang seorang bapa bersama dengan dua orang anaknya yang memberikan wang seringgit kepada seorang kanak2 peminta sedekah. lepas ja dapat duit budak tu terus lesap. tak sampai seminit budak tu datang balik. bukan berseorangan tapi dengan kaum kerabat beliau. 

pakcik tu dah kalut sebab semua pakat dok tarik baju pakcik tu. sorang anak dia dah menangis. mungkin tak selesa bila dikerumuni oleh kaum2 yang agak selekeh itu. bukan nak menghina tapi itu hakikat. dengan berkaki ayam, hingus kering masih melekat dekat hidung. fuhh.. cubaan besar bagi sesiapa yang berdepan dengan mereka ketika sedang menjamu selera.

along tak paham la. kenapa pihak berkuasa masih membiarkan perkara ini. sedangkan dah ramai yang komen. tapi along dapat tau satu benda di mana berlaku kes penjualan identity card atau lebih dikenali dengan nama MyCard. dekat rumah along ada beberapa buah buku yang telah membongkar semua rahsia nie. along tak beli buku tu sebab buku tu pakcik along yang tulis. dan dia adalah......... tak payah along bagitau. hehe

kata bigboss :: aku bukan penulis blog politik. ini sekadar luahan rasa anak remaja.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...