14 July 2011

pelik laa..

assalamualaikum dan salam satu malaysia..

oke, dulu along ada cerita pasal camping kan? kalau tak tau sila klik sini oke. along nak sambung cerita along nie. meh semua pakat duduk rapat2. lelaki dok belah kiri, pompuan dok belah kanan. tengah2 biar kosong k. haha.. oke, malam kedua kan... along kan.. along.. along tak mau la cerita malam nie. seram seyh. malam nie kan malam jumaat. haha

dulu kan.. dulu la, masa along tingkatan dua dulu. along selalu tak datang sekolah kalau hari jumaat. boleh kata tiap2 minggu la. sebabnya along selalu cedera bila hari khamis tiba. jatuh motor la, jatuh tangga la, jatuh hati la. eh, jatuh hati tu takda kena mengena dalam kes nie ye. sebenarnya along pelik jugak. sebab along cedera masa hari khamis ja. hari2 lain takda pulak nak luka ka apa.
tapi tak lama la benda tu jadi. cukup empat kali along cedera, benda tu pun stop. ada sorang pakcik cakap kat along mungkin along kena tolak atau kena langgar oleh orang2 yang dah meninggal. kira macam roh la. pakcik tu cakap petang hari khamis sampai petang hari jumaat roh2 akan datang untuk jenguk ahli keluarga mereka. tapi along tak tau betul ka tak sebab tak tanya lagi dengan ustaz n ustazah.

along ingat lagi kecederaan-kecederaan yang along pernah alami. 
1. tangan luka kena parang. sampai sekarang ada parut. haha
2. jatuh motor sampai lutut along sedikit tak centre. 
3. jatuh pokok rambutan. tangan terkehel.
4. jatuh motor sampai geraham pun senget. bibir pecah wo. ceksii gitu. haha
semua masih ada kesan dan yang paling ketara kes kedua dan keempat. haha

kata bigboss :: apasal ayat aku skema sangat nie??

2 comments:

diya said...

alaaa along ni. tertunggu2 smbungan entri hari tu nieeee . hahaha .

(penakut, tapi nak taw gak cite)

along_wanie said...

takpe2. malam nie along sambung k. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...